Hnací silou každého létajícího stroje je nějaká pohonná jednotka. V našem případě to jsou malé motůrky na střídavý proud. A jak rychle se bude motorek točit určuje ESC, elektronika co dělá ze stejnosměrného proud střídavý a přidává nebo ubírá napětí na výstupu.
Ale začneme od začátku. Vše musí být sladěno, jakou použijeme baterii, tak k tomu vhodné ESC a motor. Předpokládám že se jedná o baterie LiPo, které mají označení 2S, 3S nebo až 6S. Jedná se o označení kolik voltů mají, kolika jsou článkové (článek má 3.7V). To znamená že 3S bude mít 11.1V. Většina copterů se staví s 3S a 4S. Pak tam ještě máte údaj o maximálním vybíjecím proudu (30C) a kapacitu baterie (2200mAh). A právě na baterii navazuje vše ostatní.
ESC se dnes dělají velice univerzální, hlavně díky firmware, které si vše ohlídá samo. Není problém koupit ESC, které bude umět 3S až 6S bateríe. Pak si ještě musíte pohlídat kolik chcete Ampér (15A nebo 40A). K tomu si pak kupujete motůrek. ESC mají hlavní přívod napájení z baterie a na výstupu tři dráty pro motůrek. Pokud chcete obrátit chod motoru, stačí přehodit jakýkoliv drát ze třech. Ale to se dá udělat i pomocí programovacích karet. Každý výrobce dodává ke svým ESC vlastní programovací karty. Na těch si můžete nastavit různé parametry, jako například směr otáčení, brzdu motoru, typ baterie nebo jakou hudbu vám zahraje při zapnutí. Doporučuji jen pípnutí. Poslední zapojení z ESC je konektor do řídící jednotky. Po něm jdou signály, jak rychle se má motůrek točit.
U motoru už takové rozpětí napájení nečekejte. Zde už musíte hledat mezi 3S-4S nebo jen 4S. Zase si musíte pohlídat Ampéry, aby ECS a motor měl stejný hodnoty. Podle toho bude i výkon motoru ale věřte, že jejich výkon a spolehlivost je dnes velice vysoká. Jsou i speciální motory, které mají více magnetů (Pole) kolem obvodu, jsou tedy jemnější na různé rychlosti otáčení, což má vliv na stabilitu stroje. Podle výkonu použijete vrtuli. Udává se průměr a stoupání (např. 10×4.7). Pro coptery se dělají i speciální vrtule, co mají větší stoupání, pak lépe funguje otáčení kolem vlastní osy díky reakčnímu momentu vrtule, ale nejsou nutné pro pohodové létání.
Příště se podíváme na konstrukci a možnosti uchycení kamery.